Chaos Group نسخه بتای V-Ray 7 را منتشر کرد، که شامل ویژگی های جدید و هیجان انگیزی است. یکی از برجسته ترین ویژگی ها، پلاگین جدیدی برای رندر کردن مدل های Gaussian splatting است(Gaussian splatting یا به فارسی پاشیدن گاوسی یک تکنیک رندر حجمی است که با رندر مستقیم داده های حجمی بدون تبدیل داده ها به سطح یا خط اولیه سروکار دارد. این تکنیک در ابتدا توسط لی وستور در اوایل دهه 1990 به عنوان اسپلیت معرفی شد.)
در ورژن 7 موتور رندر وی ری V-Ray Profiler جدید برای رندرینگ CPU در 3ds Max معرفی شده است که به کاربران امکان ارزیابی عملکرد رندرینگ در سطح دقیق تری را می دهد. اکنون می توانید از طریق GeomScatter به Chaos Scatter خروجی بگیرید.
در حالی که کاربران رابط کاربری بهبود یافته Scene Converter و Bitmap Converter را آسان تر پیدا خواهند کرد. گزینه های جدید کنترل نور با پشتیبانی از V-Ray Luminaires اضافه شده است.
Chaos Scatter در V-Ray 7 نیز به روز رسانی های قابل توجهی داشته است، از جمله معرفی Instance Brush که به کاربران امکان اسکتر بصورت نقاشی کردن و تغییر اشیاء پراکنده در یک صحنه را می دهد، و اضافه شدن نقشه های توزیع. الگوریتم جدید حذف firefly اضافه شده است که کیفیت رندرهای نهایی را با حذف مصنوعات روشن و حواس پرتی بهبود می بخشد.
برای رندرینگ با کارت گرافیک (GPU) در V-Ray 7 پشتیبانی اولیه از caustics را معرفی می کند، یک ویژگی که مدت ها مورد درخواست کاربران بوده است و امکان شبیه سازی دقیق تر نور را هنگام شکستن و انعکاس از طریق سطوح شفاف فراهم می کند. V-Ray GPU اکنون کنترل بهتری بر روی بیت مپ ها قبل از انتقال آنها به GPU ارائه می دهد و گزینه های جدیدی مانند تنظیم “پوشه های جداگانه” برای خروجی کانال های رندر و یک رابط کاربری ساده تر که گزینه های غیر ضروری موتور را پنهان می کند و تنظیمات قدیمی را حذف می کند، معرفی می کند.
V-Ray Frame Buffer بهبودهای قابل توجهی داشته است، از جمله رندر کردن سریع مناطق آزاد و یک لایه جدید Vignette.
کاربران اکنون می توانند فایل ها را مستقیماً به VFB بکشند و کنترل بیشتری بر روی گزینه های قالب فایل هنگام ذخیره تصاویر از رندر کننده مستقل V-Ray داشته باشند. سایر بهبودهای VFB شامل بهبود کنترل های کشویی، کنترل دقیق تر بر روی اثرات انحراف رنگی و عملکرد بهینه شده برای تصاویر بزرگ است. رابط کاربری اکنون از مدیریت فضای رنگ بهبود یافته در لایه های جستجو و بهبود لایه Curves برای تنظیمات دقیق تر تصویر پشتیبانی می کند.
در V-Ray Lister، ویژگی های جدید شامل اضافه شدن یک برگه هندسی و عملکرد لغو است که به کاربران امکان ردیابی و بازگرداندن تغییرات را آسان تر می کند. یک ستون جدید برای گزینه های شامل و محفوظ کردن مدیریت صحنه را بهبود می بخشد، در حالی که اصلاحات مختلف در پیمایش، ناوبری و قابلیت استفاده برای ساده سازی گردش کار انجام شده است.
زمان شروع رندرینگ هنگام استفاده از Chaos Scatter در V-Ray 7 بهینه شده است و تولید V-Ray Fur برای رندرینگ سریعتر مو بهبود یافته است. چند رشته ای برای کامپایل هندسی برای GeomInstancer اعمال شده است و اکنون بهبودهای حافظه و عملکرد هنگام رسیدگی به فایل های بزرگ بیت مپ مانند فرمت های PNG، TIFF و OpenEXR وجود دارد. تصاویر HDR نیز در این نسخه با کارایی بیشتری بارگیری می شوند.
V-Ray 7 شامل چندین به روز رسانی پلتفرم و معماری است. نسخه های ویندوز اکنون به طور پیش فرض از vc143 استفاده می کنند و این نرم افزار اکنون می تواند در فرم پایه بدون GUI روی سیستم های Linux Arm64 اجرا شود. پشتیبانی برای پلتفرم های QT حداقل و خارج از صفحه اضافه شده است، در حالی که API Optix 7.6 denoiser برای بهبود عملکرد کاهش نویز ادغام شده است. پشتیبانی USD نیز به نسخه 0.23.11 به روز شده است.
تغییرات برای بهبود رندرینگ پروکسی و سیستم های روشنایی نیز انجام شده است. به عنوان مثال، زمان بارگیری VRayProxy از طریق یک کش پیش نمایش جایگزین بهبود یافته است. V-Ray 7 اکنون از مدل های بزرگ Gaussian splatting پشتیبانی می کند و ضرب کننده های شدت و رنگ برای گره های Gaussian splatting اضافه شده است. این نرم افزار شامل بهینه سازی برای رندر کردن این اسپل ها با کارایی بیشتری است. علاوه بر این، VRaySun و VRaySky اکنون شامل یک مدل آسمان PRG بهبود یافته هستند و انحراف سایه پیش فرض برای VRaySun برای مطابقت بهتر با رفتار سایر چراغ های V-Ray تنظیم شده است.
V-Ray Lights تغییراتی را دیده است، مانند فهرست کردن VRayLuminaire در یک دسته جداگانه در V-Ray Lister، اضافه کردن پارامترهای گمشده و فعال کردن پارامترهای انیمیشن برای رول آوت Decay در VRayLight. این نرم افزار اکنون همچنین از نمونه برداری حجمی مستقل پشتیبانی می کند که امکان نورپردازی خود و نورپردازی صحنه را با جلوه های حجمی فراهم می کند.
تغییرات دیگر شامل طراحی مجدد مبدل صحنه V-Ray برای امکان ذخیره ترجیحات و حذف برخی ویژگی های قدیمی، مانند مبدل Bitmap to VRayBitmap، در جایی که دیگر ضروری نیست.
V-Ray 7 در اسکریپت نویسی، توابع جدید MaxScript مانند vrayTransferAutoExposure() به کاربران امکان انتقال آخرین مقدار محاسبه شده نوردهی خودکار به دوربین های انتخاب شده را می دهند و کنترل بیشتری بر روی نورپردازی صحنه دارند. رندرینگ Cryptomatte نیز با قراردادهای نامگذاری دقیق تر برای فایل های ذخیره شده بهبود یافته است.